Utolsó frissítés: 2009-06-06

Info: Az Adria búvárszemszögből - Horvátországi merülőhelyek

Egyiptom - Hurghada

1995 október

Egy hetes búvártúra a Vöröstengernél, ahol a víz alatt is sikerült pár fotót összehozni, melyben az oktatóm segített, azaz leginkább õ fotózott, így legalább én is rajta vagyok némelyik képen.

Persze azért nem csak víz alatt voltunk, ellátogattunk egy Beduin sátorba, mulattunk egy nagyon, láttunk hastáncot és még lóra is ültem. Nagyon kis dinamikus arabs kancára kapaszkodtam fel, mentem pár kört, de szegény már nagyon le volt izzadva. Szerintem már egész nap hajtották szerencsétlent. Picit vágtáztam, mert mikor szegényke lépni is alig akart, jól megbiztatták hátulról, nehogymá szégyenben maradjanak. A hülyék. Egy kör után inkább csak sétáltam a pacival.

Sajnos nem mindegyik halacskáról tudom, hogy miféle, így ha valaki tájékozottabb, nyugodtan írja meg, kijavítom. Másik sajnálatos dolog, hogy jópár élményt nem sikerült képen rögzíteni, mint például a gömbhalacskát, mely teleszívja magát vízzel, ha megfogjuk, többszörösére nõve viszont képtelen elúszni. Vagy a murénákat, melyekkel több ízben találkoztunk, sõt meg is simogattuk õket. Amire ügyelni kell velük kapcsolatban, elõször simogatni, utána etetni, mert a felé nyúló kezet is kajának nézi, ha már egyszer kapott valami fincsi falatot. És persze ott van a hatalmas és kíváncsi Napoleonhal, a bütykös fejével és fõttojás imádatával.

A búvárállomás (PADI *****) matricáján lévõ halcskát, az Emperort muszáj megmutatnom, mert egyszerűen gyönyörű. Persze a háttérben ott mosolyog a mindenütt ott lévõ papagájhal.

Sok-sok szép halat nem tudtam beazonosítani, de remekül néz ki pettyezett fejével és dizájncsíkos rucijában. Volt ott egy talán Angelfish, de egyáltalán nem vagyok biztos benne. Mindenesetre nagyon elegánsak a színei.

Remek merülési helyeken jártunk, ahol a sekély zátonyon kristálytisztán áttetsző volt a víz. Szépséges alagutak, kanyonok és napsütés a víz alatt. Egyszerűen meseszép élmény!

Minden reggel 9-kor kiftottak a búvárhajók, tulajdonképpen ott telt az egész nap. Napi két merülés, főztek nekünk és egész finomakat. Meg is lepődtem. A hajón volt napozófedélzet, és egy kellemes árnyas nappali kabin is.

Aztán már csak napnyugtakor futottak be a hajók a kikötőbe.

A tenger tele volt mindenféle szépséggel. Legyezõ korallok, felette az apró piros halacskák nevét nem tudom, de nekik van egy roppant érdekes tulajdonságuk. Mindig a megfelelõ arányban vannak jelen a nõ és hímnemû egyedek a rajban, mivel a szükségnek megfelelõen képesek nemet váltani. Persze ott voltak az elmaradhatatlan bohóchalacskák is, és ha túl közel úszott hozzájuk az ember, bátran nekitámadtak a reduktornak.

Itten vagyok én, egy korallfal mellett, bár nem túl mélyen, mert vaku nélkül is egész jól látszom. Remek szórakozás kisebb áramlásban fel le liftezve nézelõdni a korallfal elõtt sodródván.

Hoppsz, ez a kép szuperjól sikerült ami a színeket illeti. Korallkertben megbújó sárgaúszós halacska (ami ugyi rajban is itt kavarog egy fentebbi képen).

És persze voltak a nagyontüskések. Már sokféle néven láttam emlegetni ezeket a szerintem pont ilyen kinézetû, de a szakértõk által jól megkülönböztethetõ halakat. Ahol merültünk, ott Lionfish néven szólították õket, meglehetõs tisztelettel, hisz nagyon kellemetlen tud lenni, ha megböki valamelyik úszósugarával a vigyázatlan búvárt.

És õ a tiritarka papagájhal. A fehéres háttérben jobban látszanak a szivárványos szinei. Éjszaka viszont teljesen beleolvadna ebbe a szürkésfehér hátérbe, hisz olyankor alszik, és védtelen. Némelyik dizájnos háttér elõtt pózolt a megfelelõ felvételhez. Jól látszik csõrszerû szája, amivel könnyedén csipkedi a korallok vázát.

Ez a gyönyörű kép pedig egy sárga pillangóhalacskát és persze a nemi identitásukat remekül váltogató kis pirosakat ábrázolja meseiszép háttér elõtt.

Itt akkor el is búcsúzom, még integetek is egy kicsit.
Sziasztok, remélem szép emlékeket, ismerõs látványt sikerült idevarázsolni a képek által, vagy legalább egy icipici vágyat ébreszteni, hogy te is élõben lásd mindezt a sok szépséget.

Persze a piramisokat is megnéztük, ugyanis merülés után egy teljes napig nem szabad repülőre ülni. Hát ezt úgy használtuk ki, hogy egy nappal korábban felutaztunk Kairóba, és ott tekeregtünk egy sort. Természetesen elmentünk a Kalili bazárba, teáztunk egyet, de a kötelező kört is lefutottuk, piramis, szfinx, stb...:))

Persze nem csak ez a pár apró kép készült, ha a többire is kíváncsi vagy, illetve nagyban is megnéznéd, fáradj át a FOTOALBUM-ba.

Köszönet Sanyának (Kalinovits Sándor) és Erának (Bázlik Erika) a vízalatti képekért, az oktatásért, az utazásért, a remek társaságért és mindenért! Érdemes megnézni a honlapjukat: www.cave.hu, ahol a Molnár tóról és barlangról olvashatsz, és gyönyörködhetsz a vízalatti képekeben. Hogy mi minden van kis hazánkban, sőt, a főváros alatt! :)

Vendégkönyv - Szívesen olvasgatok tetszés vagy akár nem tetszés nyilvánításokat! :))

A lap tetejére | FOTOALBUM

Könyvajánló

Megvásárolható!
Mi él a Földközi-Tengerben?