Utolsó frissítés: 2009-06-06

Puchberg 2007

Barcelona 2007

Amsterdam 1997

Amsterdamban 1997 áprilisában jártam. Az idõjárást egy elég érdekes kombináció, a napsütéses zimankó jellemezte. Gyönyörű a város, rengeteget csatangoltunk benne, és az alábbiakban látható, hogy fényképezõ gép is volt nálam. Egy nemzetközi Herbalife konferenciára utaztunk ki, amihez az Ajax stadiont bérelte ki a cég. Szóval a hatalmas stadionból csak egy aprócska részlet fért rá a képre. Arra azért ügyeltem, hogy az Ajax embléma ott legyen.

Természetesen nem hiányozhattak a kerékpárok sem. Mindenhol ott voltak, a csatornák, hidak korlátjának támasztva, az utakon cikk-cakkban haladva. Hihetetlen bátran közlekednek, bár gondolom ott megszokta már a villamos, busz, vagy autóvezető, hogy vigyázni kell rájuk. Nálunk nem mernék így biciklizni, az tuti. Igaz itthon a feltételek is roppant szegényesek az Amsterdami kerékpár út hálózathoz képest...

Tüneményes csatornák alkotta utcácskák, ahol megtalálható a lakóuszály, a vizibusz, a jellegzetes holland házak, keskeny úttestek... Rengeteget bolyongtunk a hidacskákon, nagyon hangulatos sétákat tettünk, bár majd szétfagytunk, így igyekeztünk mindig a napos oldalon haladni.

A nagy öbölben pedig egy gyönyörû vitorláshajó, amely múzeumként üzemel jelenleg. Sajnálatos módon épp zárva volt, mikor arra jártunk, de kívülrõl is impozáns látványt nyújt. Egyszer még visszajövök, és megnézem ezt a hajót, az biztos!

Természetesen kedvenc törzshelyünkké vált a Hard Rock Café Amsterdam, ahol hamisítatlan rockkocsma hangulat, piszok jó zenék, klip-ek, sör és sósmogyoró várt minket minden este. Még vásároltam is a mellette lévő Shop-ban egy pólót, amivel azt hiszem egy hagyományt indítottam útjára. Innentől ha olyan városban járok, ahol van HRC, akkor felkeresem és hozok valami szuvenírt.

Ebben a hotelben laktunk. Ahhoz képest, hogy csak bepottyantunk Amsterdamba, egész hamar találtunk szállást, ráadásul remek központi helyen. A Bolygó Hollandihoz címzett szálloda egy igen piciny, szűklépcsős keskeny házban volt, aljában egy kis vendéglővel, ahol nagyon finom reggelit kaptunk.

Az öböl másik csücskében a vizen úszó pagodára emlékeztetõ kínai étterem nyújtott érdekes látványt. Éjszaka azért jobban nézett ki, mikor csillogott-villogott, úgy kivilágították, mint egy karácsonyfát.

Voltak meghökkentő élmények, a város közepén Madame Tussaud Panoptikuma elõtt lovasrendõrökkel találkoztam. Érdekes látványt nyújtottak. A panoptikumba nem mentünk be, túl nagy volt a sor, és borsos a belépő. Később, akik látták, azt mondták jól döntöttünk, mert nem egy nagy szám, nem éri meg. Az itt lévő téren nagy divatja van az élőszobroknak, ha dob némi pénzt az ember, akkor mozog kicsit, utána mintha lejárna újra mozdulatlanságba dermed. Asszem, ha nekem ebből kéne megélnem, rövid úton éhen halnék.

Persze volt lehetőség városnézésre vizibusszal, de ez az élmény is a legközelebbi amszterdami utamra maradt. Biztos nagyon kellemes kikapcsolódás egy ilyen hajókázás, de ezen az úton nem voltunk nagyon eleresztve se anyagilag, se időben. Szóval már csak emiatt is muszáj lesz visszajönnöm ide.

Szélmalomból csak egy hatalmas öreg építményt találtuk, bár a város közepén nem igazán jellemző látványelem. Hazaúton persze láttunk, de inkább moderneket. Persze a sok séta közt elkeveredtunk a sétáló-pénzköltő utcába is, ahol elvertük az utolsó guldenjeinket.

Nagyon tetszettek az itteni villamosok, egész egyedi festésűek, de szépek. Nem bírtam ellenállni, muszáj volt lefényképeznem. Mint később kiderült, nem volt rossz ötlet, hiszen a párom rajong a villamosokért... Nagyon klasszul szinesítik a városképet.

Betévedtünk teljesen elképesztő helyekre is, mint például az az udvar, ahol egy nagy ablakon vízesés csordogált lefelé. Véletlen találtunk ide, de érdemes volt.

Természetesen innét sem hiányozhat a zsibvásár, ócskapiac, háttérben egy tetováló szalonnal. Úgy vettem észre itt is mindent megkap az ember, a porcelánfejű babától a faragott széken át a lukas mozsárig.

Nagyon élveztem!

Aki kíváncsi a többi fotóra, illetve nagy méretben is meg szeretné nézni őket, az legyen kedves fáradjon át a FOTOALBUM-ba!

Vendégkönyv - Szívesen olvasgatok tetszés vagy akár nem tetszés nyilvánításokat! :))