Utolsó frissítés: 2009-06-06

Csata Emese

Párizsi élmények 2006

Fotógaléria

Megpróbálok egy beszámolót rögtönözni Párizsról :)

Buszon kezdtük el a utazást Franciaország felé.

Mikor megérkeztünk Párizsba szállásfoglalás után este elindultunk megismerkedni a várossal, a diadalívvel és a sétáló utcával. Esténként sétáltunk a Sanzelizén(Champs Élysées).

Megnéztük a kis (Bonaparte Napoleon 1805-ös emlékére) és nagy diadalívet. A nagy diadalíven a felsoroltak közt ott van Raab azaz Győr emléke is. Fentről a diadalívről látszik a 12 sugárút egyenlően elosztva és általa Párizs látképe egy egységes képet mutat. Nem messze megnéztük a Hótel de Ville-t /városházát/.

Másik alkalommal megtekintettük a Notre Dame katedrálist kívülről-belülről, a kilátást a toronyból és a nagy harangot /akit Quasimodo megszólaltatott a regényben/.

A hídról, a Szajna partjáról is rá lehet látni a Notre Dame-ra és hajókázás közben. A kilátást a London Ei -hoz hasonló körhintával is meg lehetett volna tekinteni,de erre nem maradt idő.

Megcsodáltuk a Louvre-t, amit lehetetlen végignézni 2 hét alatt is. Másfél napunk volt rá, így csak a festőket vettük sorra, XV sz-XIX sz-ig a francia festőket, és még Picassot, Monet, Manet, Michelangelo, Rembrandt, Rubens, Jheronymus Bosch, Van Dyck, David Teniers, Vermeer, a szépséges milói Vénuszt és Leonardo féltve örzött Mona Lisa-ját.

Sétáltunk a Tuileries parkban, kertben (a tavacskánál), ami szemben van a Concorde térrel,ahol található az egyiptomi obeliszk (valahol láttuk makettben leírással hogyan szerelték össze és hozták el Párizsba ezt az obeliszket).

A Pont Alexandre III. híd lábánál állok,ami a Concorde térnél van.

A kis és nagy palota is szép (Grand Palais és Petit Palais), amit még III. Sándor orosz cár tiszteletére építettek.(Churchill, Clemenceau és Charles de Caulle, a hídnál Thomas Jefferson USA elnöke 1801-1809 Párizs nagykövete tábornok szobra is itt áll).

A Bourbon palotát ami egyben a Parlament is kívülről láttuk, zárva volt a közelgő helyi ünnep miatt.

Sétáltunk a Szajna parton és hajókáztunk a Szajnán egyszer délután, másnap pedig este (persze közben konzerven éltünk hogy ennyi szépet lássunk :-) )

A PC2 buszjáratot (az ED is egy olcsó üzlet Párizsban - turistának ha lehet csak az említett boltokban érdemes vásárolni) és a metró aluljárót megnézhetjük belülről. :)

A Musée d'Orsay is sok meglepetéssel várt.

Szebbnél szebb iparművészeti alkotások,szobrok, Van Gogh,Gauguin, Renoir,Pissarro, Degas,Manet, Monet, Delacroix, Gauguin, Van Gogh, Munkácsi : Krisztus Pilátus előtt és sok más festő képei vártak bennünket valamint Rodin /Roden/ és Carrier barátságát szobrokban, festményekben (Roden múzeumot is láttunk, nagyon sok szobra van az anyaságról, a szeretetről, a titokról, a táncról mozzanatképei rajzban).

Az Dom des Invalides múzeumban (Hotel National des Invalides, ami régen a hadi rokkantak temploma meg szálláshelye is volt) láttuk a hadtörténeti múzeumot , Napóleon síremlékét, kápolnáját,a parkját.

Megmásztuk a Sacré Coeur bazilika rengeteg lépcsőjét (a bejárata Krisztust keresztre feszítve ábrázolja), persze visszafelé már felvonóval közlekedtünk. Csodálatos volt a kilátás ott, a diadalív tetejéről és a Notre Dame toronyból is.

Láttuk a Place Pigalle-t meg a Moulin Rouge-t is ami régen is mulatóhely volt/vörös malom lefordítva/.Találtunk egy vendéglőt magyar specialitásokkal.

Kívülről megcsodáltuk a Párizs legszebb színházát - az Odéon színházat. Közben felfedeztünk egy XVI. századbeli éttermet festményekkel díszítve. Láttuk az Operát is Opera Garnie-t.

Nagyon szép volt a Luxembourg palota, kert, park /ahol Cosette és Marius találkoztak a Victor Hugo Nyomorultakban :)/ és a Louxemburg palota.

Az Öreg hölgyet vagyis az Eiffel tornyot (hajózáskor a vízről) nem másztuk meg csak kívülről csodáltuk meg-rengeteg kép készült róla:)

Megnéztünk egy elit, volt piacot, ami a franciáknak állítólag olcsó bevásárlóközpont (Halles a neve), nekünk persze drága.

Megnéztük a St.Eustache templomot, belül az oltárt, falfreskókat.

A Frant Prix olcsóbb boltban találkoztunk egy ott élő magyar nénivel - (megkérdeztem édesapámtól hogy ott van-e a bejárat és valaki megszólalt magyarul a hátam mögött :) )

Láttunk egy börtönt, a Bastille-t , illetve csak hűlt helyét vagyis az emlékművet a téren:) és a La Conciergerie-t, ahol a börtöni életből láttunk jeleneteket, a királyi palota részeit, egy gótikus termet /itt freskók voltak bibliai jelenetekkel/.

A St.Chapelle gótikus kápolna színes vitrájokkal, bibliai jelenetekkel szintén nagyon szép volt.

Ráakadtunk egy Hótel de Cluny gótikus stílusú középkori múzeumra és parkra - Musée National du Moyen Age, ahol megmenekített szobrok, faliszőnyegek, faliképek, faszobrok, szárnyas oltár és kegytárgyak voltak.

A Rodin emlékház,múzeum is nagyon gazdag - volt amit meg se tudtunk nézni belőle.

A kertben a szobrok közül jelentősebbek a Callaisi polgárok, Balzac, a gondolkodó, a pokol kapuja, bent egy teremben táncosok mozgó rajza, aztán Rodin és Carrier a csók, anya gyermekével, a titok.

A tengerészeti múzeum is gazdag volt a Sajó (Chaillot) palotában festményekkel, makettekkel és kisfilmekkel.

A G. Pompidou központban - a modern művészetek múzeuma /kívülről az épület tiszta csőből áll/. A szürrealizmus, kubizmus és a legmodernebb alkotásokig jelen vannak alkotók művei. Pl. Salvador Dali /Lenin a zongorabillentyűkön/ és más érdekes festmények, alkotások, Picasso, egy román művész /nem ugrik be a neve/.

A Villette, a technika és a tudomány vára-gyerekeknek is egy komoly művelődési központ kipróbálható gépekkel, kísérletekkel, kisfilmekkel.

Ezen belül helyezkedik el a Geodé (gömbépület kívülről-belül térhatású mozi).

A Cité de la Musique zenemúzeum nagyon tetszett ahol a világ összes hangszerei szinte szerepeltek és fülhallgatón közben hallgathattad a hozzá kapcsolódó zenedarabot vagy éppen ősi népzenét-nagy élmény volt számomra. :)

Egy Akváriumot is megnéztünk, kisebbet, ahol le vagyok fényképezve egy óriás kékes-lilás Napóleon nevű hal mellett. :)

Végül a Versailles-i palotát tekintettük meg, ami megint óriási és nagyon gazdag épület, királyi lakosztállyal, kápolnával, színházteremmel, folyosók szobrokkal, díszes kerttel, nem messze volt a trianoni emlékmű is - ehhez egy délelőtt édeskevés.

Nagyon gazdag út volt sok látnivalóval - megérte elmenni:) /persze a végén az embernek már honvágya is volt - szóval ott nem laknék az biztos/

Utolsó nap zárás előtt láttuk a Phanteont belülről - kriptákat, szarkofágokat pl. Victor Hugo, Dumas, Zola kriptáit a Foucault ingát, ahol a Föld forgását a mágnesesség hatására bizonyította Foucault, a Curié házaspárról láttunk egy termet, akik a radioaktív sugárzást tanulmányozták és kaptak Nobel díjat, végül pedig még megnéztük a fali freskókat. Utolsó templom, amit még belülről megnéztünk a Saint-Étienne-du-Mont volt, színes ablakaival.

Forma 1 szállóban laktunk a Porte de Montreil-ön és egy olcsó bolt, a Carrefour volt velünk szemben, valamint hétvégén piac volt a környéken a téren, amit láttunk város nézésből menet-jövet. A szobánkról is van egy kis ízelítő :-).

Az oda úton menet és vissza is találkoztunk fiatalokkal a buszon, aki karitatív tevékenységet folytattak (pl. cserkészek, akik Romániába mentek segíteni egy kolostorba festeni ajtókat, ablakokat örömmel és önköltségen :) Jó volt látni őket! :-) ).

Hazafelé az Euroline busszal elakadtunk Ausztriában és a pár óra várakozás közben a buszpályaudvar udvaráról készült fotó.

Élménnyel teli, megrakott batyuval érkeztünk haza. Felejthetetlen kirándulás volt, teli látnivalóval. Nem választanám lakhelyemül Párizst, de bármikor szívesen visszatérnék turistaként:).